Turistika na najvyšší vrch celých Strážovských vrchov je skutočná výzva pre každého milovníka kopcov s parádnym výhľadom. Strážov dosahuje výšku 1213 m n.m. Trasa vedie z lokalít Čičmany, Zliechov, Podhorie.

Pod Strážovom pramení napríklad rieka Rajčianka. To je ten potôčik, okolo ktorého budete prechádzať po ceste z obce Čičmany.

Turistické trasy a chodníky sú dostupné počas celého roka a výhľady z vrchola sú fascinujúce. V zime odporúčame pribaliť do ruksaka mačky a paličky.

Strážov

Na Strážove určite potešia nádherné vápencové skalné vyhliadky a fotogenický drevený dvojkríž, kúsok pod vrcholom.

Za vrcholovou knihou sa nachádza malý vychodený chodníček, ktorý vám ukáže tajné vyhliadky, kde určite nebude plno turistov.

Túra na Strážov zo Zliechova a obce Čičmany nie je náročná, ale zato vás odmení nádhernými výhľadmi, napríklad na Kľak, Vápeč, Veľký Manín a Súľovské vrchy.

Medvedia skala a Strážovský vodopád

Ak máte chuť, odbočte na žltú značku a vydajte sa ku starej drevenici. Odtiaľto vedie odbočka na Horný Strážovský vodopád a na vyhliadku Medvedia skala.

Strážov

Trasa na Strážov

Čičmany – Rázcestie pod Strážovom – Lúka pod Strážovom – Strážov (čas výstupu do 1:45 hod., prevýšenie 550 m) – červená značka

Zliechov – Sedlo pod Strážovom – Lúka pod Strážovom – Strážov (čas výstupu 1:30 hod, prevýšenie 574 m) – červená značka

Z obce Pružina po trase Pružina, Predhorie – Pod Hrádkom – Červíkova chata – Medvedia skalaSedlo pod Strážovom – Lúka pod Strážovom – Strážov (čas výstupu do 2:30, prevýšenie 757 m) – najprv žltá a potom červená značka

Parkovanie a verejná doprava

Nad obcou Čičmany je odbočka pri ceste. Nachádza sa tu obmedzený počet parkovacích miest. Ak bude plno pokračujte ďalej po lesnej ceste až pred rampu do doliny a tu odparkujte. Najbližšia autobusová zastávka Čičmany, konečná, alebo Zliechov, konečná.

Kam v okolí?

Obdivujte ľudovú architektúru v obci Čičmany, alebo si naplánujte túru na Vápeč z Hornej Poruby, Kľak z Fačkovského sedla.

Podcast Strážov

Údaje o čase, dĺžke a prevýšení sú len informatívne. Namerali sme ich na trase Čičmany – Rázcestie pod Strážovom – Lúka pod Strážovom – Strážov.