Východná Vysoká

Vysoké Tatry

Nádherný panoramatický výhľad ponúka vo Vysokých Tatrách práve Východná Vysoká (2429 m n.m.). Túra cez Sliezsky dom a Poľský hrebeň je skutočná vysokohorská turistická lahôdka. Trasa je klasifikovaná ako stredne ťažká s pomerne dosť veľkým prevýšením. Technicky náročný je výstup cez reťaze na Poľský hrebeň a záverečný výstup na vrchol kamenným a skalným terénom.

Východná Vysoká – reťaze na trase zo Sliezskeho domu na Poľský hrebeň – foto: Turisticky

Popis trasy na Východnú Vysokú

Z Tatranskej Polianky až na Sliezsky dom vedie asfaltová cesta, ktorá je schodná aj na bicykli. Chodník pokračuje okolo Velického plesa, Velického vodopádu a prechádza popod Večný dážď. Už v týchto miestach sa nám otvára nádherný výhľad na Velickú dolinu.

Keď prekonáme stúpanie okolo vodopádu, dostaneme sa na prvý skalný stupeň, Kvetnicu. Odtiaľto doľava odbočuje neznačený chodník na Gerlachovský štít, cez Velickú próbu.

Postupne stúpame okolo Dlhého plesa a pred sedlom Poľský hrebeň nás čaká najnáročnejší výstup cez istiace reťaze a kramle. Od Poľského hrebeňa sledujeme chodník a žltú značku. Opäť na niektorých úsekoch istený reťazami. Záverečná trasa väčšinou kopíruje hrebeň Východnej Vysokej. Na štíte Východná Vysoká sa nachádza len plechová tabuľka, ktorá popisuje tatranské vrcholy v okolí.

Východná Vysoká
Východná Vysoká – pohľad z vrcholu

Túra na Východnú Vysokú cez Sliezsky dom

Obľúbená je trasa z Tatranskej Polianky, okolo Sliezskeho domu. Pôjdeme po trase Tatranská Polianka – Sliezsky dom – Poľský hrebeňVýchodná Vysoká (čas výstupu do 4:30 hod., prevýšenie 1242 m) – najprv zelená a potom žltá značka

Trasa zo Sliezskeho domu, okolo Velického vodopádu, cez Poľský hrebeň trvá asi 2:30 hod. Sledujeme zelenú a potom žltú značku

Prídeme sem po turistickom chodníku od Zbojníckej chaty. Po modrej značke, cez Sedlo Prielom ste hore do 2:30 hod.

Platí zimná uzávera Tatier

Turistický chodník cez Poľský hrebeň na Východnú Vysokú je zatvorený od 1.11. do 14.6., počas zimnej uzávery Vysokých Tatier.

Parkovanie a verejná doprava

Najbližšie zaparkujeme na verejnom parkovisku v Tatranskej Polianke, nad kostolom. Železničná zastávka tatranskej električky je v Tatranskej Polianke.

Kam v okolí?

Zo sedla Poľský hrebeň vedie turistický chodník cez Prielom na Zbojnícku chatu. Zo Sliezskeho domu pokračuje Tatranská Magistrála okolo Batizovského plesa, cez Sedlo pod Ostrvou na Popradské pleso.

Ubytovanie so zľavou vo Vysokých Tatrách

Údaje o čase, dĺžke a prevýšení sú len informatívne. Namerali sme ich na trase Tatranská Polianka – Sliezsky dom – Poľský hrebeň – Východná Vysoká a späť.

Dĺžka:
Náročnosť ťažká
Prístupový bod Tatranská Polianka, Sliezsky dom
Turistická značka žltá, zelená
Trasa Tatranská Polianka - Sliezsky dom - Poľský hrebeň - Východná Vysoká a späť